Du vill sänka ditt blodtryck

Ät klokt enligt DASH.

Kost

Du gör klokast i att äta efter den så kallade DASH-dieten, som enligt många kan sänka ditt blodtryck lika effektivt som blodtrycksmedicin. Effekten visar sig redan efter 14 dagar.

Vad ska blodtrycket helst vara? Kolla blodtryckstabellen och få svar!

DASH-dieten innehåller massor av grönsaker, frukt, bär, fettfattiga mejeriprodukter, fullkornsprodukter, fisk, fågel och nötter och kräver i gengäld att du skär ner på salt, rött kött och sötsaker.

Kosten har ännu bättre effekt om du samtidigt ser till att få motion samt går ner överflödiga kilon. Motion kan dock också sänka blodtrycket om du tränar regelbundet – och någorlunda hårt.

GUIDE: Så använder du en blodtrycksmätare hemma

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background