Konditionsövning 2: Burpees

Få upp pulsen och förbättra din kondition med burpees!

Kvinna hoppar på en strand

KONDITIONSÖVNING 2: Hoppa dig till en kondis i toppklass!

© Stig Rasmussen
  • Stå upprätt. Hoppa upp i luften med armarna sträckta över huvudet.
  • Sätt händerna i marken och hoppa bakåt med fötterna så att du lägger dig ned på magen och sträcker armarna framåt. Bröstkorgen ska ligga i marken.
  • Sätt händerna i marken igen och hoppa fram med fötterna.
  • Härifrån hoppar du upp i luften och är igång med nästa burpee. Fortsätt så snabbt du kan.
  • Gör övningen under 1 minuter och gå sedan vidare till nästa konditionsövning.

Se övningen på video längre ner på sidan.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background