Magövning 2: Bensax

Få igång både blodomlopp och magmuskler med en bensax.

Kvinna gör magövning på en strand

MAGÖVNING 2 Sitt dig till en stark mage!

© Stig Rasmussen
  • Lägg dig ned på ryggen och sträck båda benen upp i luften. Knäpp händerna bakom huvudet och kom upp i en magböjning.
  • Spänn dina magmuskler och pressa ned ländryggen i marken.
  • Andas ut och sänk ett sträckt ben framför dig så långt du kan utan att svanka i ryggen. Samtidigt pressar du motsatt armbåge upp mot knäet på det lyfta benet.
  • Skulderbladet ska lyftas från marken varje gång. Byt hela tiden från sida till sida.
  • Gör övningen under 1 minut, och gå sedan vidare till nästa magövning.

Se övningen på video längre ner på sidan.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background