Kryss med skorpion

Strama upp rumpan med övningen kryss med skopion - vi lär dig den på video här.

Kryss med skorpion hjälper dig att få en fastare och rundare rumpa.

  • Gå ned på knäna och under­armarna. Lyft ena knäet från marken och korsa det över den andra vaden.
  • Spänn mag­musklerna och håll ryggen lång så att du inte svankar.
  • Från den korsade positionen lyfter du upp benet i luften så högt du kan utan att svanka i ryggen.
  • Upprepa detta fem gånger och korsa benet långt över varje gång du kommer ned.
  • Andas ut på vägen upp och andas in på vägen ned. Femte gången du lyfter benet gör du fem små pulser med benet som om det var en skorpionsvans. - Försök träffa dig själv i huvudet med foten! Byt ben efter en minut.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background