Magövning 3: Sit up med box

Boxa dig till en stark mage!

Kvinna tränar mage på en strand

MAGÖVNING 3 Boxa din mage stark med den här övningen!

© Stig Rasmussen
  • Sitt med benen böjda framför dig. Runda ryggen i länden och luta dig lite bakåt tills du känner hur magmusklerna spänns. Släpp ned axlarna och slappna av i nacken.
  • Boxa med armarna från sida till sida. Lägg kraft i "slagen" och sträck ut armarna helt. Andas ut varje gång som du boxar.
  • Rotera med överkroppen så mycket som möjligt och försök att hålla knäna stilla. Sug in naveln och håll spänningen i magen under hela övningen. Håll så högt tempo du kan.
  • Gör övningen under 1 minut och gå sedan vidare till nästa magövning.

Se övningen på video längre ner på sidan.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background