Magövning 3: Sit up med box

Boxa dig till en stark mage!

Kvinna tränar mage på en strand

MAGÖVNING 3 Boxa din mage stark med den här övningen!

© Stig Rasmussen
  • Sitt med benen böjda framför dig. Runda ryggen i länden och luta dig lite bakåt tills du känner hur magmusklerna spänns. Släpp ned axlarna och slappna av i nacken.
  • Boxa med armarna från sida till sida. Lägg kraft i "slagen" och sträck ut armarna helt. Andas ut varje gång som du boxar.
  • Rotera med överkroppen så mycket som möjligt och försök att hålla knäna stilla. Sug in naveln och håll spänningen i magen under hela övningen. Håll så högt tempo du kan.
  • Gör övningen under 1 minut och gå sedan vidare till nästa magövning.

Se övningen på video längre ner på sidan.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background