Magövning 4: Bensträckning med tvist

Träna dina små sneda magmuskler med bensträckning med tvist.

Kvinna gör övningar för magen på en strand

MAGÖVNING 4 Sitt dig till en stark mage!

© Stig Rasmussen
  • Sitt med böjda ben. Lyft upp benen i luften framför dig. Knäpp händerna framför dig och håll ut arm­bågarna åt sidan för att hålla balansen bättre. Håll ihop knäna.
  • Runda ryggen nere i länden och luta dig lite bakåt tills du känner att magmusklerna börjar spännas.
  • Andas ut och sträck ut benen samtidigt som du vrider överkroppen åt ena sidan, sänker händerna ned mot höften och lutar dig lite bakåt.
  • Andas in, kom tillbaka till mitten och böj benen igen.
  • Byt sedan till andra sidan. Tryck ihop låren och var noga med att inte svanka i ryggen.
  • Nu har du gjort alla fyra magövningarna. Är du van att träna så börja om från börja och gör ett andra set. Och gärna också ett tredje set efter det.

Se övningen på video längre ner på sidan.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background