Böjt ben bakåt

Den här enkla övningen hjälper dig att få en fastare och rundare rumpa.

Få en fast rumpa genom att ligga på alla fyra och böja ett ben bakåt.

  • Gå ned på knän och underarmar. Lyft det ena knäet och flexa med foten. Spänn magmusklerna och håll ryggen lång så att du inte svankar.
  • Andas ut och lyft det böjda benet uppåt och bakåt så långt du kan utan att svanka i ryggen.
  • Kom ihåg att spänna skinkor och lår. Gör fem stora lyft upp och ned och stanna där uppe och gör fem små pulser med benet.
  • Fortsätt i en minut och byt sen ben.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background