Böjt ben bakåt

Den här enkla övningen hjälper dig att få en fastare och rundare rumpa.

Få en fast rumpa genom att ligga på alla fyra och böja ett ben bakåt.

  • Gå ned på knän och underarmar. Lyft det ena knäet och flexa med foten. Spänn magmusklerna och håll ryggen lång så att du inte svankar.
  • Andas ut och lyft det böjda benet uppåt och bakåt så långt du kan utan att svanka i ryggen.
  • Kom ihåg att spänna skinkor och lår. Gör fem stora lyft upp och ned och stanna där uppe och gör fem små pulser med benet.
  • Fortsätt i en minut och byt sen ben.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background