Sträckt ben bakåt

Träna rumpan fast och rund med ett ben sträckt bakåt.

En enkel men supereffektiv övning för dig som vill träna rumpan.

  • Stå på knäna och underarmarna. Sträck ett ben bakåt, som om du roterar lite utåt. Spänn magmusklerna och håll ryggen lång så att du inte svankar i ryggen.
  • Andas ut och lyft benet så högt du kan utan att svanka i ryggen. Kom ihåg att hålla benet sträckt och spänna skinka och lår när du lyfter benet.
  • Repetera fem stora och fem små omgångar med samma ben i en minut innan du börjar om med motsatt ben.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background