Sträckt ben bakåt

Träna rumpan fast och rund med ett ben sträckt bakåt.

En enkel men supereffektiv övning för dig som vill träna rumpan.

  • Stå på knäna och underarmarna. Sträck ett ben bakåt, som om du roterar lite utåt. Spänn magmusklerna och håll ryggen lång så att du inte svankar i ryggen.
  • Andas ut och lyft benet så högt du kan utan att svanka i ryggen. Kom ihåg att hålla benet sträckt och spänna skinka och lår när du lyfter benet.
  • Repetera fem stora och fem små omgångar med samma ben i en minut innan du börjar om med motsatt ben.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background