10 squat-varianter du aldrig tröttnar på

Squats är ett supereffektivt sätt att träna mage, rumpa och lår på en gång. Vi har tagit fram 10 varianter som du kommer att älska, oavsett om du är nybörjare eller vältränad.

kvinna squattar

VI ÄLSKAR SQUATS Hitta din favorit-squat här och se fram emot fastare rumpa och tonade lår.

© iStock

Vi ❤️ squats

Om du bara har tid för en enda övning idag, så låt det bli squat. Den kallas kungen av övningar och det är välförtjänt, för den ger ditt rumpa ett lyft, stramar upp dina lår och ger dig en stark mage på en och samma gång. Och du kan variera den i det oändliga – här får du I FORM-redaktionens 10 favoriter.

Den första övningen är bra till att mäta sina form-framsteg, de följande tre passar dig som är nybörjare, de efterföljande tre är till den som tränat lite förut och de sista tre är till den som är vältränad och vill ha en utmaning.

Ha ett härligt träningspass!

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background