Knäböj med tricepspress

Träna dig till platt mage, fast rumpa och starkare lår på en enda gång.

Knäböj med tricepspress.

Startposition

Stå i en bredstående position med fötterna vinklade lite utåt. Sträck på dig, spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Ta en 4–6 kg hantel i varje hand. Sträck armarna uppåt.

Rörelse

Andas in och böj benen så mycket du kan. Håll dina knän i linje med fötterna, samtidigt som du böjer armarna bakåt.

Andas ut, sträck på ben och armar igen, samtidigt som du spänner skinkorna. Håll ryggen och nacken rak.

Antal

3 x 8

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background