Knäböj med tricepspress

Träna dig till platt mage, fast rumpa och starkare lår på en enda gång.

Knäböj med tricepspress.

Startposition

Stå i en bredstående position med fötterna vinklade lite utåt. Sträck på dig, spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Ta en 4–6 kg hantel i varje hand. Sträck armarna uppåt.

Rörelse

Andas in och böj benen så mycket du kan. Håll dina knän i linje med fötterna, samtidigt som du böjer armarna bakåt.

Andas ut, sträck på ben och armar igen, samtidigt som du spänner skinkorna. Håll ryggen och nacken rak.

Antal

3 x 8

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background