Knäböj med bakåtspark

Få platt mage, fast rumpa och starkare lår i en enda övning.

Knäböj med bakåtspark.

Startposition

Stå i en bredstående position med fötterna lätt vinklade utåt. Sträck på dig och spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Rörelse

Andas in, böj benen till 90 grader och böj armarna framför dig. Kom ihåg att hålla knäna i linje med fötterna.

Andas ut och lyft och sträck ut ett ben bakom dig i luften. Andas in och för tillbaka benet ner igen. Andas ut och sträck på benen igen. Byt till det andra benet.

Antal

3 x 8 på varje ben.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background