Knäböj med diagonal sträckning

Den här övningen ger platt mage, fast rumpa och starkare lår på en och samma gång.

Knäböj med diagonal sträckning.

Startposition

Stå i en bredstående position med fötterna lätt vinklade utåt. Böj benen så mycket du kan och ha knäna i linje med fötterna. Håll en 4–6 kilo hantel i varje hand och böj armarna framför dig.

Sträck dig rak, spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Rörelse

Andas ut och sträck på benen. Lyft det ena benet från golvet och sträck ut armarna snett uppåt. Andas in och återgå till startpositionen.

Byt till den motsatta sidan.

Antal

3 x 6

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background