Knäböj på ett ben

Platt mage, fast rumpa och starkare lår i en enda övning.

Knäböj på ett ben.

Startposition

Stå på ett ben och lyft upp det andra benet i luften framför dig. Sträck kroppen och spänn musklerna i mage och bäckenbotten. Sträck ut armarna framför dig.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Rörelse

Andas in och böj benet du står på, så långt du kan. Håll ditt knän i linje med din fot. Andas ut och sträck på benen igen. Håll ryggen rak och spänn magmusklerna under hela övningen. Byt till det andra benet.

Antal

3 x 6 på varje ben.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background