Knäböj på ett ben

Platt mage, fast rumpa och starkare lår i en enda övning.

Knäböj på ett ben.

Startposition

Stå på ett ben och lyft upp det andra benet i luften framför dig. Sträck kroppen och spänn musklerna i mage och bäckenbotten. Sträck ut armarna framför dig.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Rörelse

Andas in och böj benet du står på, så långt du kan. Håll ditt knän i linje med din fot. Andas ut och sträck på benen igen. Håll ryggen rak och spänn magmusklerna under hela övningen. Byt till det andra benet.

Antal

3 x 6 på varje ben.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background