Knäböj med lyft ben

Få platt mage, fast rumpa och starkare lår i en enda övning.

Knäböj med lyft ben.

Startposition

Stå med ena foten i marken och den andra på en 30 centimeter hög låda eller liknande. Håll kroppen rak och spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Rörelse

Andas in och böj benen till 90 grader. Håll armarna böjda framför dig och knäna i linje med fötterna. Andas ut och gå tillbaka till startpositionen.

Tänk på att hålla ryggen rak och magmusklerna spända. Byt till det andra benet.

Antal

3 x 8 på varje sida.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background