Knäböj med benglidning

Få platt mage, fast rumpa och starkare lår i en enda övning.

Knäböj med benglidning.

Startposition

Stå med fötterna parallellt på en höftbredds avstånd. Lägg en trasa under den ena foten, så att du kan glida med foten över golvet.

Sträck kroppen och spänn musklerna i mage och bäckenbotten.

Rörelse

Andas ut och böj benen i 90 graders vinkel. Kom ihåg att hålla knäna i linje med fötterna. Håll armarna böjda framför dig och låt ett ben glida åt sidan och tillbaka igen.

Andas in och sträck på dig och gå tillbaka till startpositionen. Byt till det andra benet.

Antal

3 x 8 på varje ben.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background