Följ programmet och bli fit för bikinin på bara 8 veckor.

Planka med rodd och burpees

Planka med drag och burpees trollar fram din bikiniform.

13 april 2015 av Michelle Kristensen

Så gör du bikiniövningarna

Planka med rodd

  • Ställ dig i plankanposition på raka armar med händer och tår i golvet.
  • Lyft växelvis en hand från golvet samtidigt som du är noga med att hålla höften stilla. Med andra ord ska du se till att spänna magen!
  • Öka avståndet mellan fötterna om du tycker det känns svårt – det gör övningen lättare.

Burpees

  • Stå med armarna ner längs sidorna.
  • Sätt händerna i golvet, hoppa ut på tårna och sänk ner mage och bröst till golvet.
  • Skjut ifrån direkt och hoppa upp till sittande så att fötterna kommer nära händerna. Skjut ifrån igen och hoppa upp i luften med kroppen sträckt och klappa över huvudet med sträckta armar.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se båda bikiniövningarna på video här

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar