Planka med rodd och burpees

Planka med drag och burpees trollar fram din bikiniform.

Följ programmet och bli fit för bikinin på bara 8 veckor.

Så gör du bikiniövningarna

Planka med rodd

  • Ställ dig i plankanposition på raka armar med händer och tår i golvet.
  • Lyft växelvis en hand från golvet samtidigt som du är noga med att hålla höften stilla. Med andra ord ska du se till att spänna magen!
  • Öka avståndet mellan fötterna om du tycker det känns svårt – det gör övningen lättare.

Burpees

  • Stå med armarna ner längs sidorna.
  • Sätt händerna i golvet, hoppa ut på tårna och sänk ner mage och bröst till golvet.
  • Skjut ifrån direkt och hoppa upp till sittande så att fötterna kommer nära händerna. Skjut ifrån igen och hoppa upp i luften med kroppen sträckt och klappa över huvudet med sträckta armar.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se båda bikiniövningarna på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background