Planka med rodd och burpees

Planka med drag och burpees trollar fram din bikiniform.

Följ programmet och bli fit för bikinin på bara 8 veckor.

Så gör du bikiniövningarna

Planka med rodd

  • Ställ dig i plankanposition på raka armar med händer och tår i golvet.
  • Lyft växelvis en hand från golvet samtidigt som du är noga med att hålla höften stilla. Med andra ord ska du se till att spänna magen!
  • Öka avståndet mellan fötterna om du tycker det känns svårt – det gör övningen lättare.

Burpees

  • Stå med armarna ner längs sidorna.
  • Sätt händerna i golvet, hoppa ut på tårna och sänk ner mage och bröst till golvet.
  • Skjut ifrån direkt och hoppa upp till sittande så att fötterna kommer nära händerna. Skjut ifrån igen och hoppa upp i luften med kroppen sträckt och klappa över huvudet med sträckta armar.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se båda bikiniövningarna på video här

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background