Bred armhävning med klapp

Bli redo för bikinin med armhävningar och stärk flera av kroppens muskler genom att alternera den lite grand.

Bli redo för stranden med I FORMs bikiniövningar.

Så gör du bikiniövningarna

Bred armhävning

  • Placera händerna brett isär på golvet. Stå på knäna med rumpan nere så att kroppen bildar en rak linje, och det bara är fötterna och underbenen som pekar uppåt.
  • Böj armbågarna så att de kommer ut åt sidorna och bröstet sänks ner mot golvet. Spänn lite i ländryggen så att kroppen inte hänger ner.
  • Pressa ifrån med händerna i golvet tills du kommer upp i utgångspositionen igen.

Kickstarta din sunda livsstil med en veckas superhärlig tränigsresa med I FORM

Bred armhävning med klapp

  • Inta utgångspositionen från den breda armhävningen i övning 2A.
  • Böj armbågarna så att de kommer ut åt sidorna och bröstet sänks ner mot golvet. Pressa därefter ifrån och rör rumpan lite bakåt, så du enklare kan lätta lite från golvet och klappa, innan du landar med händerna på golvet igen.
  • Tänk på att trycka ifrån ordentligt när du ska lätta från golvet.

Se båda bikiniövningarna på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background