Lunges och jump lunges

Lunges är ett absolut måste bland övningarna för att du ska bli fit för bikini till sommaren.

Kör stenhårt i 8 veckor och se fram emot en sommar på stranden i ditt livs snyggaste bikiniform.

Så gör du bikiniövningarna

Lunges

  • Ställ dig med det ena benet framför det andra. Lägg vikten på hälen på det främre och på framfoten på det bakre.
  • Böj knäna så det bakre knäet kommer närmare golvet. Kom upp till stående igen. Gör övningen växelvis med varje ben i 30-sekundersintervall.
  • I sidste runde kører du 15 sekunder til hvert ben.

Kickstarta din sunda livsstil med en veckas superhärlig tränigsresa med I FORM

Jump lunges

  • Ställ dig i samma utgångsposition som i övning 4A.
  • Böj knäna så det bakre knäet kommer närmare golvet.
  • Skjut ifrån, hoppa upp och byt ben i luften, så det motsatta benet hamnar fram. Fortsätt likadant.
  • Kom ihåg att hålla kroppen upprätt och svinga gärna med armarna fram och tillbaka.

Se båda bikiniövningarna på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background