Mountain climbers och planka

Du utmanar alla stora muskelgrupper med mountain climbers och planka!

Bli fit för bikini på bara 8 veckor med I FORMs träningsprogram.

Sp gör du bikiniövningarna

Planka med knä till armbåge

  • Ställ dig i plankanposition på raka armar med händer och tår i golvet.
  • Lyft höger knä till höger armbåge och kom sedan tillbaka till plankanposition.
  • Upprepa med vänster ben. Fortsätt växelvis på samma sätt.

Snabba mountain climbers

  • Kom ner i plankanposition med händerna i linje med axlarna. Börja med att föra upp högerfoten i höjd med höger hand.
  • Skjut ifrån kraftfullt och “byt ben" i luften så du svingar upp vänster ben på utsidan av vänster hand, medan höger ben går tillbaka och sträcks ut.
  • Fortsätt så växelvis med benen.
  • Se upp så du inte hänger i axlarna.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se båda bikiniövningarna på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background