Så gör du Tire push-ups

Den här övningen är en avancerad version av plankan och tränar i stort sett hela kroppen.

Gör så här

  • Ställ dig som i plankan, med vänster hand på däcket och höger arm sträckt ned i golvet.
  • Spänn magen och sänk överkroppen genom att böja höger arm. Tryck upp till rak arm igen.
  • Lyft armen så att all vikt vilar på däckarmen och rotera upp överkroppen tills höger arm pekar rakt upp. Rotera tillbaka och börja om.
  • Förenkla övningen Lägg fötterna på däcket och gör övningen med båda armarna i golvet. Ju bredare du sätter fötterna, desto tuffare blir övningen.
  • Om du saknar traktordäck Använd ett trappsteg, en stepbox eller en stabil låda.
  • Tränar Den stora bröstmuskeln, axlarna, överarmarnas baksida, mage och rygg.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background