Så gör du Tire push-ups

Den här övningen är en avancerad version av plankan och tränar i stort sett hela kroppen.

Gör så här

  • Ställ dig som i plankan, med vänster hand på däcket och höger arm sträckt ned i golvet.
  • Spänn magen och sänk överkroppen genom att böja höger arm. Tryck upp till rak arm igen.
  • Lyft armen så att all vikt vilar på däckarmen och rotera upp överkroppen tills höger arm pekar rakt upp. Rotera tillbaka och börja om.
  • Förenkla övningen Lägg fötterna på däcket och gör övningen med båda armarna i golvet. Ju bredare du sätter fötterna, desto tuffare blir övningen.
  • Om du saknar traktordäck Använd ett trappsteg, en stepbox eller en stabil låda.
  • Tränar Den stora bröstmuskeln, axlarna, överarmarnas baksida, mage och rygg.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background