Så gör du sledgehammer smash

Bli av med dina aggressioner och stärk din koordination och muskelmassa med Sledgehammer smash!

Gör så här

  • Ställ dig med fötterna axelbrett. Greppa skaftet på en stor slägga med båda händerna, vänster uppe under släggans huvud (om du är högerhänt) och höger längst ned.
  • Spänn magen, svinga släggan över ena axeln – och slå den sedan med raka armar ned i traktordäcket så att övre handen glider ned längs skaftet mot den andra, ungefär som om du skulle hugga ved.
  • Vid nästa slag svingar du släggan över andra axeln.
  • Förenkla övningen Välj en lättare slägga eller slå ett krocketslag istället för att svinga som ett yxhugg.
  • Om du saknar traktordäck Hugg ved med en yxa. Eller banka på en gammal säng med släggan.
  • Tränar Koordination och muskelstyrka. Hela kroppen är aktiv, särskilt alla de små stabiliseringsmusklerna i magen, men även axlar, rygg, överarmar och ben.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background