Så gör du sledgehammer smash

Bli av med dina aggressioner och stärk din koordination och muskelmassa med Sledgehammer smash!

Gör så här

  • Ställ dig med fötterna axelbrett. Greppa skaftet på en stor slägga med båda händerna, vänster uppe under släggans huvud (om du är högerhänt) och höger längst ned.
  • Spänn magen, svinga släggan över ena axeln – och slå den sedan med raka armar ned i traktordäcket så att övre handen glider ned längs skaftet mot den andra, ungefär som om du skulle hugga ved.
  • Vid nästa slag svingar du släggan över andra axeln.
  • Förenkla övningen Välj en lättare slägga eller slå ett krocketslag istället för att svinga som ett yxhugg.
  • Om du saknar traktordäck Hugg ved med en yxa. Eller banka på en gammal säng med släggan.
  • Tränar Koordination och muskelstyrka. Hela kroppen är aktiv, särskilt alla de små stabiliseringsmusklerna i magen, men även axlar, rygg, överarmar och ben.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background