Kokosflingor
Kokosflingor

Kokosflingor är naturligt glutenfritt.

Kokosflingor

Med kokosflingor äter du low carb på det feta sättet och det är naturligt glutenfritt. Få recept med kokosflingor här.

28 september 2015 av Irene Brøndum

Därför ska du äta kokosflingor

Kokosflingor är inte kalorisnålt utan innehåller cirka 50 procent fett. Men det är naturligt glutenfritt och kan användas som glutenfritt alternativ eller som komplement till vanligt mjöl.

Så använder du kokosflingor

Kokosflingor är bra för LCHF-anhängare eftersom de innehåller väldigt lite kolhydrater. Använd dem i gröt, godis, glu­ten­fria bullar och tårtor eller piffa upp din frukost med det.

Du kan fräscha upp kokosflingorna genom att hälla lite kokande vatten över dem och låta det dra i ett par timmar.

I vanliga recept kan du ersätta cirka 30 procent av mjölet med kokosflingor om du också tillsätter extra vätska. Kokosflingor har lång hållbarhet eftersom fettets sammansättning gör att det inte härsknar så lätt.

Så tillverkas kokosflingor 

Saften pressas ur mogen kokos­massa som sedan ugnstorkas och finfördelas och blir till riven kokos.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar