Stärk ryggen med yoga

Det finns många goda grunder till att sträva efter en fin kroppshållning. Med I FORMs 7 enkla yogaövningar och bara en liten tidsinvestering kan du gå rakryggad och glad.

Vacker hållning med yoga

En rak hållning gör dig slankare och är föryngrande och den öppnar upp kroppen så att den kan fungera optimalt. Muskler och leder blir mer funktionella, eftersom de vid en rak kroppshållning får den funktion de ska ha och dessutom får de utrymme att arbeta. Dålig hållning gör en del av musklerna för korta och spända, andra för långa och slappa, vilket gör att de fungerar sämre. Därför är en rak hållning också en viktig tillgång i din träning.Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

7 yogaövningar som rätar ut dig

Gör övningarna 3–4 gånger i veckan. En omgång tar cirka en halvtimme. Ta god tid på dig i varje övning. ### Det här behöver du

  • Yogamatta
  • Yogabälte (eller ett vanligt bälte eller en scarf)
  • 4–5 filtar eller tjocka handdukar
  • Ev ett yogablock (eller en tjock bok eller tegelsten)
  • Ev en ögonkudde (eller en liten ihopvikt handduk)

Klicka här och läs mer om yoga och få yogaprogram

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background