Stärk ryggen med yoga

Det finns många goda grunder till att sträva efter en fin kroppshållning. Med I FORMs 7 enkla yogaövningar och bara en liten tidsinvestering kan du gå rakryggad och glad.

Vacker hållning med yoga

En rak hållning gör dig slankare och är föryngrande och den öppnar upp kroppen så att den kan fungera optimalt. Muskler och leder blir mer funktionella, eftersom de vid en rak kroppshållning får den funktion de ska ha och dessutom får de utrymme att arbeta. Dålig hållning gör en del av musklerna för korta och spända, andra för långa och slappa, vilket gör att de fungerar sämre. Därför är en rak hållning också en viktig tillgång i din träning.Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

7 yogaövningar som rätar ut dig

Gör övningarna 3–4 gånger i veckan. En omgång tar cirka en halvtimme. Ta god tid på dig i varje övning. ### Det här behöver du

  • Yogamatta
  • Yogabälte (eller ett vanligt bälte eller en scarf)
  • 4–5 filtar eller tjocka handdukar
  • Ev ett yogablock (eller en tjock bok eller tegelsten)
  • Ev en ögonkudde (eller en liten ihopvikt handduk)

Klicka här och läs mer om yoga och få yogaprogram

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background