Bredstående framåtböjning

Denna yoga-övning stärker inte bara din rygg utan också dina överarmar, innanlår och skuldror.

Så gör du bredstående framåtböjning

  • Stå rak. Ta ett långt kliv åt sidan, så du får ett stort avstånd mellan fötterna.
  • De måste vara parallella och benen helt raka.
  • Sätt händerna på höfterna och luta dig framåt och neråt med rak rygg.
  • Placera händerna mot underlaget. Andas in och lyft bröstet, räta på ryggen och titta framåt.
  • Dra axlarna bakåt, så nacken är fri.
  • Håll så i 1 minut, samtidigt som du lugnt andas in och ut genom näsan.
  • Placera händerna på höfterna och lyft i ett enda andetag upp överkroppen.
  • Samla försiktigt ihop benen och stå en stund innan du går vidare.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background