Axel- och ryggöppnare

Denna övning löser upp spänningar i rygg och axlar och hjälper dig att få en fin hållning.

Så gör du axel- och ryggöppnare

  • Stå med benen helt ihop. Pressa fötterna mot underlaget, spänn låren, sträck på dig och lyft bröstet.
  • För sedan vänster arm bakom ryggen med handflatan utåt, samtidigt som du försöker få upp handen mellan skulderbladen.
  • Sträck upp höger arm längs örat och böj armen. Försök ta tag i vänster hand med höger hand.
  • Om du inte kan få händerna att röra varandra, så kan du använda ett bälte så som det visas på den översta bilden.
  • Lyft bröstet och håll så i 30 sekunder. Byt sedan sida.
  • Övningen ska utföras två gånger på varje sida.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background