Axel- och ryggöppnare

Denna övning löser upp spänningar i rygg och axlar och hjälper dig att få en fin hållning.

Så gör du axel- och ryggöppnare

  • Stå med benen helt ihop. Pressa fötterna mot underlaget, spänn låren, sträck på dig och lyft bröstet.
  • För sedan vänster arm bakom ryggen med handflatan utåt, samtidigt som du försöker få upp handen mellan skulderbladen.
  • Sträck upp höger arm längs örat och böj armen. Försök ta tag i vänster hand med höger hand.
  • Om du inte kan få händerna att röra varandra, så kan du använda ett bälte så som det visas på den översta bilden.
  • Lyft bröstet och håll så i 30 sekunder. Byt sedan sida.
  • Övningen ska utföras två gånger på varje sida.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background