Plogen

Plogen är en yogaövning som sträcker ut din rygg helt och hjälper dig att få en fin hållning.

Så gör du plogen

  • Ligg på rygg med böjda ben på ihoprullade filtar.
  • Bakhuvudet ska vila mot underlaget, nacken ska vara fri och axlarna ska vila mot filtarna.
  • Armarna ska ligga längs med sidorna. Böj benen och lyft upp knäna mot bröstet, svinga benen upp över huvudet och sätt tårna i golvet.
  • Lyft upp ryggen så att du inte ramlar ihop.
  • Knyt händerna under kroppen, sträck på armarna och pressa ner dem mot golvet. Håll benen raka.
  • Till att börja med räcker det att hålla ställningen i 1 minut – det kan kännas svårt att andas – men så småningom kommer du att kunna hålla den här ställningen i 5 minuter.
  • För att komma ur ställningen släpper du händerna, andas ut och rullar sakta ner på rygg igen.
  • Ligg med lätt böjda ben och ge ryggraden tid att komma på plats igen. Andas långsamt.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background