Plogen

Plogen är en yogaövning som sträcker ut din rygg helt och hjälper dig att få en fin hållning.

Så gör du plogen

  • Ligg på rygg med böjda ben på ihoprullade filtar.
  • Bakhuvudet ska vila mot underlaget, nacken ska vara fri och axlarna ska vila mot filtarna.
  • Armarna ska ligga längs med sidorna. Böj benen och lyft upp knäna mot bröstet, svinga benen upp över huvudet och sätt tårna i golvet.
  • Lyft upp ryggen så att du inte ramlar ihop.
  • Knyt händerna under kroppen, sträck på armarna och pressa ner dem mot golvet. Håll benen raka.
  • Till att börja med räcker det att hålla ställningen i 1 minut – det kan kännas svårt att andas – men så småningom kommer du att kunna hålla den här ställningen i 5 minuter.
  • För att komma ur ställningen släpper du händerna, andas ut och rullar sakta ner på rygg igen.
  • Ligg med lätt böjda ben och ge ryggraden tid att komma på plats igen. Andas långsamt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background