Sittande arm- och rygglyft

Finn ditt inre lugn och sträck hela kroppen med yoga-övningen sittande arm- och rygglyft.

Så gör du sittande arm- och rygglyft

  • Sitt på underbenen på vikta filtar med en fot på varje sida.
  • Använd så många filtar du behöver. Placera ett bälte runt låren, strax ovanför knäna.
  • Sitt och andas lugnt in och ut.
  • Sträck ut armarna framför kroppen, korsa tummarna med varandra och spreta med de andra fingrarna.
  • Andas in och lyft upp armarna över huvudet.
  • Sträck på dig och sträck på överkroppen, samtidigt som du sträcker upp armarna.
  • Håll den ställningen samtidigt som du andas lugnt 5 gånger.
  • Sänk armarna och repetera övningen med den andra tummen korsad upptill.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background