Köp flera par löparskor

Det kostar faktiskt lika mycket att ha ett par löparskor som två par, för medan du tränar i det ena vilar det andra – och slits inte lika fort.

Köp skor till intervallträning

Om du köper två par skor till dina löprundor ska du se till att du har två par som är olika.

Du får flera fördelar av att även ha ett par lättviktsskor som tillför träningen helt nya nyanser. Skorna är designade för tempofylld löpning och gör bland annat intervallträning till en mer intensiv upplevelse. Redan när du snörar på dig lättviktsskorna börjar du göra dig redo för ditt träningspass – och resultatet blir garanterat ett pass där du kommer att skruva upp tempot lite extra.

Ett extra plus med att skifta mellan traditionella löparskor och lättviktsskor är att du minskar risken för överbelastningsskador. De olika skotyperna påverkar benen på olika sätt, så du minimerar risken för att skapa en eventuell överbelastning genom att variera vad du har på fötterna.

Det spelar roll vilka löparskor du springer i. Därför har vi samlat allt du behöver veta innan du köper löparskor.

Så kommer du ALLTID ut och springer

Egentligen är du typen som gillar att springa, men just idag har du lite ont i huvudet och igår var du superstressad. Men imorgon, DÅ ska du bara ut – om det nu inte regnar …

Sätter dina dåliga ursäkter käppar i hjulet för dina löpardrömmar så har vi ett förslag till dig.

Motion är inte något du gör MOT dig själv, utan FÖR dig själv. Bristande energi, huvudvärk och stress försvinner inte efter en kväll i soffan: Men en snabb löprunda runt kvarteret med frisk luft i ansiktet och din favoritmusik i öronen ger dig andrum och tid för dig själv. Här kan du ladda batterierna och släppa dagens problem – och du behöver inte springa ett halvmaraton för att märka effekten.

De mest lästa artiklarna just nu
Styrkeövningar

Få starka ben med I FORMs julkalender

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Kostråd

Kan man äta havregrynsgröt till middag?

Styrkeövningar

1. december

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Psykologi

Lär dig att släppa dina orostankar

Nyttiga snacks

Så tacklar du kvällssuget

Psykologi

Varför kan jag inte känna igen människor?

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Välbefinnande

Bindväven – 8 övningar som stretchar och masserar

Mer om Löparskor
Löparskor

Knyt dig fri från skador

Löparskor

5 klassiska fel du begår när du köper löparskor

Löparskor

Test och tips inför köpet av löparskor

Löparskor

Löparskon med extra allt – och nu kan du vinna den

Löparskor

Stort test av löparskor

Löparskor

För löparen med kraftig pronation

Löparskor

Titta efter detta när du köper nya löparskor

Löparskor

Basketkängor

Löparskor

Trailskor vs löparskor

Löparskor

I FORM testar: Vinterlöparskor

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen