Ät rätt inför träningen

Fundera igenom vad du äter och när och få mer energi till din träning.

Det bästa är att äta 2-3 timmar före träning. Det beror dock på vad du äter, hur hårt du ska träna och om du har en känslig mage.

Ska du träna intensivt är det lätt att du äter en lite för tung måltid timmarna innan träning. Generellt kan du äta ganska nära inpå en lugnare löprunda, medan det behöver gå åtskilliga timmar efter en huvudmåltid om du ska köra intensiva intervaller.

Försvinner energin precis innan träningspasset, ät då en halv banan 15-20 minuter före träning och skölj ner den med ett stort glas vatten.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background