© iStock

Sov gott och bli en bättre löpare

Prioritera att sova ordentligt om du vill bli en bättre löpare; hård träning toppar bara formen om kroppen får lov att återhämta sig.

31 juli 2015 av Martin Kreutzer

Viktigt är att hitta den rätta balansen mellan utmanande träning och återhämtning för att få optimala resultat. Du bidrar själv på bästa sätt till kroppens återhämtning genom att gå och lägga dig lite tidigare.

Efter en hård omgång träning behöver kroppen sova en timme extra. Var också noga med att äta extra hälsosamt under de perioder då du tränar hårt.

Ät särskilt fet fisk, massor med goda grönsaker, frukt och fullkorn i mängder.

Så kommer du ALLTID ut och springer

Egentligen är du typen som gillar att springa, men just idag har du lite ont i huvudet och igår var du superstressad. Men imorgon, DÅ ska du bara ut – om det nu inte regnar …

Sätter dina dåliga ursäkter käppar i hjulet för dina löpardrömmar så har vi ett förslag till dig.

För det första; Motion är inte något du gör MOT dig själv, utan FÖR dig själv. Bristande energi, huvudvärk och stress försvinner inte efter en kväll i soffan: Men en snabb löprunda runt kvarteret med frisk luft i ansiktet och din favoritmusik i öronen ger dig andrum och tid för dig själv. Här kan du ladda batterierna och släppa dagens problem – och du behöver inte springa ett halvmaraton för att märka effekten.

För det andra; Kan du bara springa när det är vindstilla och solen skiner blir det inte mycket löpning på våra breddgrader. Du kommer väl ihåg att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder, och just nu får du en träningströja från Craft tillsammans med 4 nummer av I FORM för endast 149 kr plus 49,50 kr i porto (totalt 198,50 kr).

Ja tack, jag vill gärna börja springa nu!

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar