Dynamisk båt

Vem säger att yoga inte är tufft? Även om denna yogaövning utmanar balansen och viljestyrkan samt och får magmusklerna att jobba, sätter den samtidigt fart på både förbränning och matsmältning.

Dynamisk båt, kvinna gör yoga

Dynamisk båt

Stärker magmuskler, höfter och rygg samt utmanar din balans och viljestyrka. Sätter fart på förbränningen.

Så får du platt mage med yoga.

Så gör du

  • Sätt dig med böjda knän och fotsulorna i golvet
  • Sitt ordentligt på dina sittben så du inte vilar på nedre delen av ländryggen
  • Sträck ut armarna framför dig , sug in naveln mot ryggraden och rulla tillbaka axlarna
  • Skjut fram och upp bröstet och bredda det mot nyckelbenen. Lyft upp bägge benen i 90 graders vinkel, så du sitter i en båt
  • På en inandning sänker du ner kroppen till en “låg båt”, där du låter axlar och ben sväva över golvet . Armarna är fortfarande sträckta framåt och naveln dras in mot nedre delen av ryggen
  • På en utandning kommer du upp i båten med böjda ben igen .

Fortsätt 5–10 gånger, eller så länge du kan utan att runda ryggen. Andas in på väg ner i en låg båt, andas ut på väg upp i båten.

LÄS OCKSÅ:Guide till rätt yogautrustning

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background