Bli stark med push-ups

Med den här övningen har vi skruvat lite på de klassiska push-upsen, för nu ska du göra push-ups med hopp.

Kvinna gör push-up med hopp, övning, redo för bikini

Så gör du push-ups med hopp

  • Kom ner på golvet med händer, knän och tår i golvet. Händerna ska placeras så att överkroppen kommer ner mellan händerna.
  • Böj armbågarna längs med kroppen – och inte utåt.
  • Stanna när bröstet är ett par cm över golvet. Skjut därefter ifrån upp på sträckta armar igen, och hoppa sedan fram med fötterna och landa nära dina händer.
  • Hoppa därefter tillbaka till en planka igen, sätt i knäna och gör dig redo för ännu en omgång.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background