Bli stark med push-ups

Med den här övningen har vi skruvat lite på de klassiska push-upsen, för nu ska du göra push-ups med hopp.

Kvinna gör push-up med hopp, övning, redo för bikini

Så gör du push-ups med hopp

  • Kom ner på golvet med händer, knän och tår i golvet. Händerna ska placeras så att överkroppen kommer ner mellan händerna.
  • Böj armbågarna längs med kroppen – och inte utåt.
  • Stanna när bröstet är ett par cm över golvet. Skjut därefter ifrån upp på sträckta armar igen, och hoppa sedan fram med fötterna och landa nära dina händer.
  • Hoppa därefter tillbaka till en planka igen, sätt i knäna och gör dig redo för ännu en omgång.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background