Bli stark med 180-graders planka

Säg hej till en stark mage med en planka i 180 grader.

Planka, 180 grader, bikini

Så gör du 180-graders planka

  • Lägg dig i plankan på underarmar och tår. Se till att armbågarna är rakt under axlarna.
  • Håll en vanlig planka i 30 sekunder, vänd dig sedan åt vänster så att höger underarm och utsidan på höger fot är i golvet.
  • Håll positionen i 30 sekunder och byt sedan till vänster sida där du återigen håller positionen i 30 sekunder.
  • Sänk inte kroppen under tiden!
  • Tänk hela tiden på att hålla kroppen rak och att baken inte åker ut.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background