Bli stark med bensänkning

Med övningen bensänkning med uppåtsträck tränar du rumpa och lår och stramar samtidigt åt dina magmuskler.

Kvinna gör bensänkning med uppåtsträck, styrketräning, redo för bikini

Så gör du bensänkning med uppåtsträck

  • Lägg dig på rygg med fötterna pekande upp mot taket och händerna över huvudet.
  • Sänk det ena benet sträckt ner mot golvet.
  • När benet är nästan ända nere vid golvet lyfter du benet upp till startpositionen igen och gör en liten stretch genom att lyfta över­kroppen och armarna från golvet och röra skenbenen med händerna.
  • Gå sedan långsamt ner igen och upprepa övningen igen – den här gången är det motsatt ben som ska sänkas ner mot golvet.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background