Bli stark med bensänkning

Med övningen bensänkning med uppåtsträck tränar du rumpa och lår och stramar samtidigt åt dina magmuskler.

Kvinna gör bensänkning med uppåtsträck, styrketräning, redo för bikini

Så gör du bensänkning med uppåtsträck

  • Lägg dig på rygg med fötterna pekande upp mot taket och händerna över huvudet.
  • Sänk det ena benet sträckt ner mot golvet.
  • När benet är nästan ända nere vid golvet lyfter du benet upp till startpositionen igen och gör en liten stretch genom att lyfta över­kroppen och armarna från golvet och röra skenbenen med händerna.
  • Gå sedan långsamt ner igen och upprepa övningen igen – den här gången är det motsatt ben som ska sänkas ner mot golvet.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background