Övning 9: Instabil squat

Instabil squat med Frida Hallqvists strandprogram.

Startposition

Hitta en klippa eller annan ojämn yta att stå på med fötterna brett isär, något roterade utåt. Spänn magmuskler och bäckenbotten.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Rörelse

Andas in och gå ner på knä så att dina knän är i linje med fötterna. Böj så djupt du kan tills du kommer till cirka 90-graders vinkel. Håll armarna framför dig för balansens skull. Andas ut och sträck på benen igen. Spänn skinkorna oavbrutet när du utför övningen.

Antal 12 knäböj x 3 set.
Se till att göra övningen på båda sidorna, om det är stor höjdskillnad mellan fötterna.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background