Övning 5: Push-ups

Push-ups med Frida Hallqvist strandprogram.

Startposition
Stå i en vanlig planka på raka armar och ben med händerna under axlarna. Håll rygg och nacke raka. Spänn magmuskler och bäckenbotten. Stå med fötterna samlade.

Rörelse
Andas in och böj armarna så att bröstkorgen nästan kommer hela vägen ner till marken. Dra armbågarna ut åt sidorna. Andas ut och pressa dig upp igen.
Var försiktig så att du inte svankar i ryggen. Om det blir för svårt, stå på knä istället.

Antal 12 push-ups x 3 set.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background