Övning 2: Bencykling

Bencykling med Frida Hallqvists strandprogram.

av personliga tränaren Ida Hallqvist.

Startposition

Vila på den nedre delen av ryggen med underarmarna i marken. Lyft upp överkroppen, så att du inte hänger på armarna. Lyft upp benen i luften framför dig. Sträck ut det ena benet framför dig och böj det andra benet. Spänn magmusklerna och bäckenbotten.

Rörelse

Börja cykla med benen så att du sträcker ett ben och böjer det andra. Se till att du är i rörelse hela tiden och andas lugnt och stilla.
Ju närmare marken du cyklar med benen, desto svårare blir det!

Antal 1 min cykling x 3 set.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background