Övning 2: Bencykling

Bencykling med Frida Hallqvists strandprogram.

av personliga tränaren Ida Hallqvist.

Startposition

Vila på den nedre delen av ryggen med underarmarna i marken. Lyft upp överkroppen, så att du inte hänger på armarna. Lyft upp benen i luften framför dig. Sträck ut det ena benet framför dig och böj det andra benet. Spänn magmusklerna och bäckenbotten.

Rörelse

Börja cykla med benen så att du sträcker ett ben och böjer det andra. Se till att du är i rörelse hela tiden och andas lugnt och stilla.
Ju närmare marken du cyklar med benen, desto svårare blir det!

Antal 1 min cykling x 3 set.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background