5 stentuffa och effektiva CrossFit-övningar

Crossfit kan tränas överallt och det är särskilt skönt utomhus när vädret tillåter det. Så ta med din kettlebell och flytta ut träningen i exempelvis en park och bli superstark på fem veckor med dessa stentuffa CrossFit-övningar.

Så ska du träna Crossfit

Dagens WOD (Workout of the Day) består av 5 övningar. Se antalet repetitioner vid övningen. När du har gjort alla 5 övningar har du gjort en runda. Du ska göra 5 rundor så snabbt du kan. ### Antal träningsdagar

3 dagar i veckan. Se till att ha en vilodag mellan dina träningsdagar. ### Det här behöver du

En kettlebell, en träningsklocka och ev en träningsmatta. Dessutom ska du använda en stabil bänk eller t ex en betonggris, en trädstock, eller vad annat du kan hitta där du tränar.Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

CrossFit ger skyhög förbränning

Skyhög förbränning och bättre kondition på kort tid samt ökad styrka, balans och koordination. Det är vinsterna med crossfit som kännetecknas av hög intensitet och aktivering av många muskler samtidigt.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background