Få mer energi med middagsyoga

Yogainstruktör Susanne Lidang guidar här till hur du ger din energinivå en boost mitt på dagen med 3 yogaövningar.

Susanne Lidang gör yogaövningen ben- och bröststretch.

Yogaövningen ben- och bröststretch strcäker ut höftböjaren och framsidan av låret. Det ökar genomströmningen mellan under- och överkropp och lyfter din energi.

© wichmann+bendtsen

Ben- och bröststretch

Håll ställningen i 5 djupa in- och utandningar och upprepa åt andra hållet.

Omvänt L

Håll ställningen i 1–2 in- och utandningar, om du är nybörjare, och i 5–10 in- och utandningar, om du är van.

Kom ner i Barnets position och gör en liten paus innan du upprepar övningen.

Trädet

Bli kvar i ställningen i 5 lugna andetag eller längre, om du kan. Byt till den andra sidan.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background