Stärk ryggrad och höfter med bryggan

Halv och hel brygga är övningar som innebär intensiv bakåtböjning som stärker bröst, nacke, ryggrad, höfter och rumpa.

Lär dig mobilitetsövningar.

Axelbrygga

  • Ligg på rygg med böjda ben.
  • Sätt fötterna med en höftbredds avstånd cirka en handsbredd från skinkorna. Lyft upp höfterna mot taket och flytta dig – en kota i taget – hela vägen upp så du ligger på den övre delen av ryggen.
  • Rulla den första och sedan den andra axeln in under dig.
  • Pressa ner fötterna och dra upp benen, spänn skinkorna utan att forcera dem.
  • Upprepa övningen flera gånger och om du vill, kan du härifrån gå upp i hel brygga.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Hel brygga

  • Placera händerna på vardera sidan av öronen och gå upp på toppen av huvudet. Justera avståndet mellan händer och fötter och på nästa inandning sträck armarna och kom upp i en hel brygga.
  • Stanna där under 8 andetag.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background