Sidoplanka stärker hela kroppen

Använd dina magmuskler till att stabilisera hela kroppen, samtidigt som du balancerar på en arm. Att ha en stark kärnstyrka är viktigt för att undvika överbelastning av ländryggen.

En tuff övning som stärker hela kroppen.

Gör så här:

  • Ställ dig i en hög armhävningsställning (raka armar i en armhävning).
  • Placera din högra hand mitt på golvet, för ihop hälarna och rulla över vikten på din högra hand och fot, lyft vänster arm i en rak linje upp mot taket.
  • Stanna här, eller intensivträna genom att lyfta det övre benet upp mot taket.
  • Återgå till en hög armhävningsposition och upprepa på andra sidan.
  • Om övningen är för intensiv kan du alltid gå ner på ena underarmen.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background