Duvan mjukar upp rumpa och höfter

"Duvan" är fenomenal för att mjuka upp höfter och skinkor efter ett hårt träningspass. Se till att hålla höfterna lite över benen. Beroende på rörligheten i dina höfter kan din främre häls placering vara mer eller mindre nära din ljumske.

Duvan är en klassisk yogaövning som du också kan använda i mobility.

Så gör du

  • Från hunden sätter du höger fot långt fram mellan händerna.
  • Låt ditt högra ben glida ut på golvet mer eller mindre parallellt med framkanten av mattan.
  • Sänk ner höfterna mot golvet genom att lyfta överkroppen uppåt. Tryck upp genom toppen av huvudet och öppna upp över bröstet.
  • Stanna där, eller placera gradvis överkroppen ner över benen.
  • Repetera med vänster ben.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background