Stärk balans och styrka med örnen

Örnen har många fördelar för idrottsmän. Den stärker anklarna, skapar axelrörlighet och förbättrar uthållighet och balans. Kroppen ska vara uppvärmd innan träning.

Det här är en utmanande övning där det gäller att hålla tungan rätt i mun.

Så gör du

  • Från ovan korsar du din högra arm över den vänstra, lyfter armbågarna upp till näshöjd och pressar underarmarna bort från ansiktet.
  • Lyft höger ben och korsa det över vänster så långt upp på låret som möjligt. Se om du kan vinkla fotleden hela vägen runt om ditt ben.
  • Flytta tillbaka vikten på hälarna och räta ut överkroppen.
  • Repetera på den.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background