Frida Hallqvist gör övning med gummiband på en strand.
Ett gummiband

är allt du behöver för att göra övningarna.

© Jakob Helbig

Styrketräning med träningsgummiband: Bli stark på 30 minuter

Gör vårt effektiva träningsprogram med gummiband tre gånger i veckan och känn, redan efter några veckor, att du har blivit starkare.

19 juni 2017 av Frida Hallqvist

Effektivt träningsprogram som gör dig superstark

I styrketräningen ingår det övningar som utmanar många muskler samtidigt. Ett träningsgummiband gör övningarna ännu mer effektiva eftersom gummibandets motstånd gör att musklerna utmanas kontinuerligt, vilket ger bättre utdelning. Nybörjare och erfarna gör samma övningar, och du kan själv anpassa svårighetsgraden genom att sträcka gummibandet olika mycket.

Vi har tränignsprogram för löpning, styrketräning, yoga och crossfit – och mycket mer. Hitta ditt nya träningsprogram här och nå målet med din träning.

Kom ihåg att värma upp innan du gör de 6 övningarna

8 repetitioner av varje övning

  • Gör cirklar med fötterna åt båda hållen.
  • Vrid ryggen från sida till sida.
  • Svinga armarna runt i stora cirklar.
  • Rulla med huvudet och titta från sida till sida.
  • Lyft ett knä i taget, dra det ut åt sidan och för det sedan långsamt ner igen.
  • Rulla upp och ner genom ryggen.
  • Ta några djupa andetag.

Träningsgummiband – så väljer du rätt och tränar effektivt

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

Vilken är din favoritfrukt?

I FORM tipsar