Styrketräningsövning med gummiband: Utfall med biceps

Med denna effektiva styrketräningsövning tränar du både armar och ben.

Frida Hallqvist: Utfall - biceps

Ett gummiband är allt du behöver för att göra de här övningarna.

© Jakob Helbig

Så gör du utfall med biceps

Startposition

Sätt bandet under främre foten och sträck andra benet långt bakåt. Spänn magmusklerna och sträck dig lång genom ryggen.

Övningen

Andas ut när du går ner i ett utfall med båda benen i 90 graders vinkel. Böj samtidigt på armarna så att du spänner gummibandet mer och aktiverar dina biceps. Kom ihåg att hålla dina armbågar högt för mer styrka. Andas in och gå upp igen.

Muskler du tränar: Biceps, lår och bak.

Nybörjare: 40 sekunder övning + 20 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Erfaren: 50 sekunder övning + 10 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Utfall - biceps

© Jakob Helbig

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background