Styrketräningsövning med gummiband: Utfall med biceps

Med denna effektiva styrketräningsövning tränar du både armar och ben.

Frida Hallqvist: Utfall - biceps

Ett gummiband är allt du behöver för att göra de här övningarna.

© Jakob Helbig

Så gör du utfall med biceps

Startposition

Sätt bandet under främre foten och sträck andra benet långt bakåt. Spänn magmusklerna och sträck dig lång genom ryggen.

Övningen

Andas ut när du går ner i ett utfall med båda benen i 90 graders vinkel. Böj samtidigt på armarna så att du spänner gummibandet mer och aktiverar dina biceps. Kom ihåg att hålla dina armbågar högt för mer styrka. Andas in och gå upp igen.

Muskler du tränar: Biceps, lår och bak.

Nybörjare: 40 sekunder övning + 20 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Erfaren: 50 sekunder övning + 10 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Utfall - biceps

© Jakob Helbig

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background