Step-ups – vägen till fast rumpa

Trappträningen är riktigt bra för ben och rumpa. I övningen step-ups ska du också "upp och ner" – men på ett och samma steg

Kvinna gör step-ups.

Så här gör du

  • Stå med fötterna höftbrett isär.
  • Du ska nu kliva upp på en låda, en bänk eller något liknande med ena foten samtidigt som du spänner baken rejält. Det är viktigt att det du kliver upp på står stabilt, så att du inte skadar dig.
  • När du kommit upp helt kliver du ner igen och repeterar övningen med motsatt fot.

Antal: Repetera 10 gånger på varje ben.

Här får du effekten

Gluteus maximus och lårens framsida, men även lårens in- och baksida samt vaden.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background