Glute bridge – vägen till fast rumpa

I den här övningen för rumpan ska du ligga ner. Men tro inte att den blir lättare av den anledningen... Din rumpa och dina lår får arbeta hårt här.

Kvinna gör glute bridge.

Så här gör du

  • Lägg dig ner på en matta med böjda ben.
  • Håll en vikt med båda händerna vid höften.
  • Du ska nu lyfta baken upp mot taket så att du ligger helt på skulderbladen.
  • Håll rumpan ordentligt spänd under hela övningen.
  • Sänk dig kontrollerat och repetera innan baken kommer helt ner i golvet.

Antal: Repetera 10 gånger.### Här får du effekten

Särskilt gluteus maximus och lårens baksida. Även lårens insida och vaderna aktiveras, men i mindre utsträckning.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background