Squat jump med TRX

Träna ben, rumpa och kondition med denna TRX-övning. Vi garanterar att det blir svettigt!

Kvinna gör squat jump med TRX.

Så gör du squat jump med TRX

TRX-ställning

  • Stå bakom TRX:en och dra remmarna till markeringen i mitten.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Så gör du squat jump

  • Placera dig så du har lätt böjda armar när du håller i handtagen.
  • Knäböj till ca 90 graders vinkel – som om du skulle sätta dig på en stol.
  • Se till att knäna inte sticker ut vid sidan av tårna.
  • Pressa ner händerna medan du sträcker ut armarna och hoppar så högt upp i luften som möjligt.
  • Andas ut och spänn magmusklerna vid upphoppet.
  • Gör övningen i 30 sekunder om du är nybörjare och i 1 minut om du är van.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background