Stark på rekordtid med 7 TRX-övningar

Bli stark med remmar och sele. Träning med TRX är både roligt och effektivt och med I FORMs TRX-träningsprogram garanterar vi att du blir fit på rekordtid.

Kvinna tränar med TRX. Styrketräning.

TRX-TRÄNING är supereffektivt. Här får du ett program som gör dig stark från topp till tå.

© Jakob Helbig

7 TRX-övningar på 30 minuter

Så gör du

  • Kör övningarna som en serie i den ordning som beskrivs här.
  • Pausa i 30 sekunder mellan varje övning.
  • När du har gjort alla 7 övningar en gång börjar du om från början och gör hela setet 2 gånger till.
  • Gör TRX-programmet 3 gånger i veckan. Kompletterar du TRX-träningen med t ex löpning eller cykling, kan du träna TRX 1–2 gånger per vecka.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Så ställer du in din TRX

  • Handtagen: TRX:en har två handtag. Det “hårda” cylinderhandtaget är för händerna, medan remhandtaget undertill är till för fötterna.

  • Remmarna: Remmarna har tre gula markeringar, överst, mellan och nederst. Remmarna justeras så att TRX:en passar för övningen.

  • Låset: Tryck ner det svarta låset och mata ner båda remändarna när du vill göra TRX:en längre. Stoppa ner dem en åt gången när du vill ha den kortare.

Vi har också träningsprogram för löpning, styrketräning, yoga och crossfit – och mycket mer. Hitta ditt nya träningsprogram här och nå målet med din träning.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background