Bicepscurl med TRX

Den här TRX-övningen tränar särskilt dina axlar, biceps och rygg.

Kvinna tränar TRX på gymmet.

Så gör du bicepscurl med TRX

TRX-position

  • Stå bakom TRX:en och dra upp remmarna till markeringen i mitten.
  • Ju längre fram du går i övningen, desto tuffare blir den – och omvänt.

Så gör du

  • Ta tag i TRX-handtagen och sträck ut armarna framför dig med handflatorna uppåt.
  • Andas ut och böj armarna så att händerna kommer upp mot öronen. Det är viktigt att dina armbågar inte faller utåt, utan blir kvar på samma ställe, i cirka 90 graders vinkel.
  • Andas in och sträck ut armarna helt igen.
  • Gör övningen så långsamt att du känner det i dina biceps och dra inte med axlarna.
  • Kom ihåg att spänna magmusklerna ordentligt och håll ryggen rak.
  • Är du nybörjare ska du göra övningen i 30 sekunder och om du är van i 1 minut.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background